Frequently asked questions
Verlies met Kiwi geen enkele betaling meer uit het oog
Elke betaling telt. Kiwi telt mee.
Kiwi is een handige tool die jou een helder overzicht geeft van je openstaande facturen. Je kan Kiwi zowel via een online platform als via een app op je smartphone gebruiken.
De voordelen van Kiwi:
Al je facturen in één oogopslag: Kiwi bundelt je openstaande facturen in een handig overzicht.
Onmiddellijke betaaloplossingen: via Kiwi kan je meteen betalen of een afbetalingsplan op maat aanvragen.
Slimme schuldpreventie: Kiwi verwittigt je tijdig wanneer een betaaldatum nadert. Zo vermijd je oplopende kosten.
Veelgestelde vragen over Kiwi
Hoe kan ik me aanmelden?
Aanmelden bij Kiwi doe je altijd via Itsme. Dat kan enkel als je meerderjarig bent en als particulier.Houdt Kiwi mijn gegevens bij?
Kiwi houdt enkel die gegevens van jou bij die noodzakelijk zijn voor onze dienstverlening. Kiwi geeft je gegevens nooit door zonder jouw toestemming. Check onze privacyverklaring als je meer informatie wenst.Kan ik mijn persoonsgegevens wijzigen?
Kiwi verkrijgt je persoonsgegevens via Itsme. Je kan deze gegevens niet wijzigen via Kiwi, enkel via Itsme.Wat is ‘een geïnformeerde derde’?
Je kan een geïnformeerde derde toevoegen aan je account. Deze persoon krijgt dan via het door jou opgegeven mailadres bericht wanneer er een nieuwe vordering verschijnt, je een nieuwe brief ontvangt of wanneer er een betaaltermijn verstrijkt.Wanneer kan ik verschillende dossiers in één keer betalen?
Je kan altijd meerdere dossiers ten opzichte van dezelfde schuldeiser samen regelen door ze in één keer te betalen.Wanneer kan ik een afbetalingsplan aanvragen?
Je kan op elk moment een afbetalingsplan aanvragen, behalve als je een dagvaarding hebt ontvangen om voor de rechtbank te verschijnen. In dat geval moet je je afbetalingsplan aanvragen en motiveren op de zitting, niet via KIWI.Kan ik zelf een afbetalingsplan opstarten?
Neen, je afbetalingsplan moet eerst goedgekeurd worden. Pas nadat je melding hebt gekregen van deze goedkeuring, wordt je afbetalingsplan opgestart.Kan mijn afbetalingsplan worden afgekeurd?
Ja, je kan melding krijgen dat je voorstel is afgekeurd. In dat geval neem je best rechtstreeks contact op met je tegenpartij.Kan ik een lopend afbetalingsplan wijzigen?
Verandert je financiële situatie binnenkort en wil je je afbetalingsplan daarop afstemmen? Neem dan rechtstreeks contact op met je tegenpartij.Kan mijn afbetalingsplan worden stopgezet?
Als je je afbetalingsplan niet correct opvolgt, kan het worden stopgezet. Ook de schuldeiser kan vragen om het plan stop te zetten. Je krijgt hierover altijd een melding in de Kiwi-app.Kan ik één afbetalingsplan aanvragen voor verschillende dossiers?
Als het gaat over dezelfde schuldeiser kan je verschillende dossiers bundelen in één afbetalingsplan.Wanneer kan ik een dossier betwisten?
Je kan op elk moment een dossier betwisten via Kiwi, behalve als je een dagvaarding hebt ontvangen om te verschijnen voor de rechtbank. In dat geval moet je je betwisting motiveren op de zitting.Wat heb ik nodig om mijn dossier te betwisten?
Om je betwisting te kunnen behandelen, hebben we van jou een bewijs nodig waarmee je je betwisting kan staven. Je kan zo’n bewijs als bijlage toevoegen, bijvoorbeeld een betaalafschrift.Kan ik één betwisting indienen voor verschillende dossiers?
Neen, dit is niet mogelijk. Een betwisting dien je telkens in per dossier.