Frequently asked questions
Verlies met Kiwi geen enkele betaling meer uit het oog
Kiwi is een handige tool die de gebruiker een helder overzicht geeft van al zijn openstaande facturen. Kiwi is zowel een online platform als een app voor op je smartphone.
De voordelen van Kiwi:
- Al je facturen in één oogopslag: al je openstaande facturen komen bij Kiwi terecht in een handig overzicht.
- Onmiddellijke betaaloplossingen: dankzij Kiwi kan je in enkele klicks onmiddellijk je openstaande facturen betalen of een afbetalingsplan aanvragen op jouw maat.
- Slimme schuldpreventie: loopt een betaaltermijn binnenkort af? De Kiwi-app verwittigt je. Zo lopen je kosten niet langer op.
Veelgestelde vragen over Kiwi
- Hoe kan ik me aanmelden
Aanmelden bij Kiwi doe je altijd via Itsme. Je kan je bij Kiwi enkel aanmelden als particulier en als je meerderjarig bent.
- Houdt Kiwi mijn gegevens bij
Kiwi houdt enkel die gegevens van je bij die noodzakelijk zijn om onze dienstverlening te kunnen uitvoeren. We geven je gegeven ook nooit door zonder jouw toestemming. Check onze privacyverklaring als je meer informatie wenst.
- Kan ik mijn persoonsgegevens wijzigen
Kiwi verkrijgt je persoonsgegevens via Itsme. Je kan deze gegevens niet wijzigen via Kiwi, enkel via Itsme.
- Wat is ‘een geïnformeerde derde’
Je kan een geïnformeerde derde toevoegen aan je account, deze persoon wordt via het door jou opgegeven mailadres op de hoogte gehouden wanneer er een nieuwe vordering verschijnt, je een nieuwe brief ontvangt of wanneer een betaaltermijn verstrijkt.
- Wanneer kan ik verschillende dossiers in één keer betalen?
Je kan altijd verschillende dossiers van eenzelfde leverancier samen regelen door ze in één keer te betalen.
- Wanneer kan ik een afbetalingsplan aanvragen
Je kan altijd een afbetalingsplan aanvragen, tenzij wanneer je een dagvaarding ontvangen hebt om te verschijnen voor de rechtbank. In dat geval moet je je afbetalingsplan aanvragen en motiveren op de zitting, niet via Kiwi.
- Kan ik zelf een afbetalingsplan opstarten
Neen, je afbetalingsaanvraag moet altijd worden goedgekeurd. Pas nadat je melding hebt gekregen van deze goedkeuring, wordt je afbetalingsplan opgestart.
- Kan mijn afbetalingsplan worden afgekeurd
Je kan melding krijgen dat je voorgestelde afbetalingsplan wordt afgekeurd. In dat geval neem je best rechtstreeks contact op met je tegenpartij.
- Kan ik een lopend afbetalingsplan wijzigen
Je financiële situatie kan wijzigen, waardoor je ook je lopend afbetalingsplan wil aanpassen. In dat geval neem je best rechtstreeks contact op met je tegenpartij.
- Kan mijn afbetalingsplan worden stopgezet
Wanneer je je afbetalingsplan niet correct opvolgt, kan dit worden stopgezet. Daarnaast kan dit ook worden stopgezet op vraag van de schuldeiser. Je zal hier telkens van op de hoogte worden gebracht via een melding in de Kiwi-app.
- Kan ik één afbetalingsplan aanvragen voor verschillende dossiers
Ja, voor eenzelfde schuldeiser kan je verschillende schulddossiers bundelen in één afbetalingsplan.
- Wanneer kan ik een dossier betwisten
Je kan altijd een dossier betwisten via Kiwi, tenzij je een dagvaarding hebt ontvangen om te verschijnen voor de rechtbank. In dat geval moet je je betwisting motiveren op de zitting.
- Wat heb ik nodig om mijn dossier te betwisten
Om je betwisting te kunnen behandelen, hebben we van jou een bewijs nodig waarmee je je betwisting kan staven. Je kan zo’n bewijs als bijlage toevoegen, bijvoorbeeld een betaalafschrift.
- Kan ik één betwisting indienen voor verschillende dossiers
Neen, dit is niet mogelijk. Een betwisting dien je telkens in per dossier.